!!! Votemos por un foro para venerar al Dios Abraxas !!!

image

Abraxas (Biblical Greek: ἀβραξάς, romanized: abraxas , variant form ἀβρασάξ romanized: abrasax ) is a word of mystic meaning in the system of the Gnostic Basilides, being there applied to the “Great Archon” ( megas archōn ), the princeps of the 365 spheres ( ouranoi ).[1] The word is found in Gnostic texts such as the Holy Book of the Great Invisible Spirit , and also appears in the Greek Magical Papyri. It was engraved on certain antique gemstones, called on that account Abraxas stones , which were used as amulets or charms.[2] As the initial spelling on stones was Abrasax (Αβρασαξ), the spelling of Abraxas seen today probably originates in the confusion made between the Greek letters sigma (Σ) and xi (Ξ) in the Latin transliteration.

The seven letters spelling its name may represent each of the seven classic planets.[3] The word may be related to Abracadabra , although other explanations exist.

There are similarities and differences between such figures in reports about Basilides’s teaching, ancient Gnostic texts, the larger Greco-Roman magical traditions, and modern magical and esoteric writings. Speculations have proliferated on Abraxas in recent centuries, who has been claimed to be both an Egyptian god and a demon.[

@Salomé @angieM @Caty1 @Maripily @Emilia Ayuden se necesitan 10 votos con los de ustedes el la mitad

1 me gusta

Es en serio? :roll_eyes::confused:

Si que tieneeeeeeeeee te acuerdas que podemos co existir :wink:

1 me gusta

Aqui se vota, @Adrenocromo ?

Si es asi… confio en ti…mi voto… :grinning:

No se trata de eso, sino de ya chale con tanto foro… Tengo que reconocer que si has podido mantener dos foros, no están abandonados ni nada peeeeeroooooo… :roll_eyes:

:roll_eyes: Ustedes cuantos tienes a ver, el catolico, el de la virgen de guadalupe, el de los testigos de jehova, el de la santa inquisicion, el de los rosacrices…

:joy: :joy: :joy: :joy:

:hugs: lo sabia

Fijate que yo aquí no tengo ni uno, que haya pedido yo?
Ninguno he pedido…
En esos que mencionas me he ido acomodando menos en el de católico ahí no voy pprqie no tengo tiempo o el de la Virgen o elnotro y preferí el de la Virgen y eso muy apenas ya no entro como antes lo hacia
Te falto el de diseño y el foro de mujer esos también me colé :rofl:

Esta bien tienes mi voto para lo que sea…